חלק מהקמפינים מבינים את זה. אחרים לא. חיבור ללקוח הוא אחד הערכים היותר חשובים שצריך לעשות כדי להפוך את העסק שלך למצליח. לקוחות רוצים להרגיש שהם קונים ממישהו שהם יכולים לסמוך עליו. איך מגייסים את הלקוח ברמה שתגרום להם להרגיש שהם לא רק עוזרים לעסק שלך להתקדם, אלא גם תורמים לך כבעל עסק?

להקשיב ללקוח

יכול להיות קל לחלק את קהל הלקוחות שלכם לפי קטגוריות מסוימות. אבל, יש הרבה יותר ערך עבורך כנותן שירות אם באמת תקשיב למי שמולך, תאזין לו ולצרכים שלו, תגלה שיש לו חכמה הנוגעת לשירות שהוא מעוניין לקבל.

לא צריך לחכות שהלקוח ייתן את הפידבק, תמיד חשוב ליזום. זה לא אומר שצריך לשלוח סקר רחב כל שבוע, אבל כן אפשר לשאול לדעתו כשהוא מגיע, או לבקש ממנו לדרג את החוויה שלו. לחלופין לבנות סקר רחב יותר שישלח פעם ברבעון, כדי להשלים את התמונה.

קשר אנושי

הציעו את עצמכם, או אנשים אחרים מהצוות שלכם, לסיוע בשיפור חוויית המשתמש. וותרו על הודעות מוקלטות מראש. במקום זה, הציעו לנותני השירות שלכם את הטיפים הבאים:

 

פנים אל מול פנים – שיחה פנים מול פנים מעניקה לכם את ההזדמנות לגרום ללקוח להרגיש כמו משפחה, ולא רק כארנק מהלך. באמצעות שיחה פנים אל פנים אתם יוצרים קשר בין הלקוח למותג, קשר שאין לו תחליף. ניתן להרחיב רבות על הדרכים ליצירת שיחה שמובילה למכירה, אך כאן נתמקד בעובדה שאין תחליף לקשר אנושי. צרו קשר עם לקוחות ע"י קשר עין, הקשיבו להם, חייכו. אם יש לכם טור של לקוחות שמחכים לשירות שלכם, הכירו בהם ואמרו להם שתגיעו אליהם בהקדם. מחוות קטנות אלה מאוד חשובות בשימור לקוחות.

 

צ'אט אונליין – גם האתר שלכם הוא מקום מצוין ליצור קשר עם לקוחות, ע"י שיחות בצ'אט. למרות שרוב האתרים בנויים כדי לתת מענה לרוב השאלות, תמיד יהיו שאלות שאין עליהן מענה, וצ'אט אונליין יכול לתת לכם הזדמנות נוספת ליצירת קשר אישי. עליכם לדאוג שיצירת הקשר בצ'אט תהיה יעילה ונוחה. מענה יעיל בצ'אט יוריד מכם עומס במוקדי השירות הטלפוני, ולכן כדאי לכם להשקיע בכך מחשבה.

 

הרימו טלפון – לקוחות לא אוהבים הודעות מוקלטות מראש. העניקו ללקוחות שלכם את האפשרות לשיחה אישית כשהם מתקשרים. הקשיבו לבעיות שלהם, ותנו להם מענה אישי, או הפנו אותם למחלקה הנכונה. אנו חיים בעולם דיגיטלי, אך עדיין אין תחליף לקשר האנושי. לקוחות מעריכים הרבה פחות מענה אוטומטי ולכן לרוב ינסו ליצור קשר עם נציג שירות. המשימה שלכם היא להפוך את המשימה הזו קלה עבור הלקוח.

 

 

הפכו את השיווק לאישי

אמצעי השיווק שלכם נותנים אופציה נוספת ליצור קשר עם הלקוח. מקדו את השיווק שלכם לקהל היעד שאתם רוצים. אח"כ תנו לאנשי השיווק שמות, כדי להפוך את החוויה לאישית יותר, כך שהלקוח יוכל לתקשר בחופשיות עם הנציגים.

 

אם תפעלו כך, תוכלו להרוויח יתרון תחרותי אם רק תתאמנו על דרכים אפקטיביות ליצור קשר עם הלקוחות.