באמצעות כלים ושיטות להתבלטות מעל המתחרים תוכלו להקפיץ את העסק שלכם קדימה. קבלו 5 צעדים ראשונים שיוכלו לעשות את העבודה

הצלחה בעסק

 

הצלחה בעסק מתחלקת בבסיסה לשני דברים פשוטים:

  1. האם אתם מסוגלים לספק לאנשים סחורה שהם רוצים במחיר שהם מוכנים לשלם?
  2. האם אתם מסוגלים לגרום להצעה שלכם להופיע לפני הצעות של אחרים?

 

ברוב המכריע של המקרים, אנשים שמקימים או פותחים עסק מסוגלים לעמוד בתנאי הראשון. החלק הבעייתי באמת הוא השני. במאמר זה נלמד ונבחן מספר שיטות מוכחות ובדוקות שיעזרו לכם לקדם את העסק שלכם ולהצליח.

 

כל הדרכים נחשבות פשוטות ביותר ליישום מהיר וזול, וביכולתן לעשות לכם שינוי מהותי בעסק.

 

צאו במבצעים שווים לזמן מוגבל

כדי לגרום לעסק שלכם להופיע לפני עסקים אחרים בתחום, עליכם ליצור שיחה ברשת. אין הרבה דרכים טובות ויעילות "לעשות רעש" מאשר מבצעים טובים מאוד אשר משתלמים ללקוח. לפעמים אפילו שווה לספוג הפסדים ברמה מסוימת בשביל לגרום למשימה להצליח.

 

לדוגמה – הציעו מבצע שעל כל קנייה מעל 100 ₪ הלקוח יקבל הנחה של 15% לקנייה הבאה, בטווח שמוגבל לחודשיים. כך גם גרמתם ללקוח לקנות מעל סכום מסוים, וגם חייבתם אותו לחזור ולקנות שוב.

 

דוגמה נוספת היא לעודד שיתופים ברשת תמורת הנחנה מסוימת, וגם כך אתם מרוויחים שתי ציפורים במכה אחת, מצד אחד פרסום חינם, ומצד שני רכישה בעסק שלכם.

 

בקשו מלקוחות לתת ביקורות ברשת

מחקרים מראים שמעל 60% מהגולשים יכנסו לאתר אם יקראו עליו ביקורות מפרגנות. 90% מהצרכנים סומכים על ביקורות של גולשים אחרים.

 

ביקורות גולשים בונות אמון לעסק שלכם. כשאנשים יראו הרבה תגובות טובות ומפרגנות, כמובן שהם ישמחו יותר לקנות אצלכם, יעשו את זה בראש שקט יותר ויתלבטו פחות לפני שהם מוצאים אצלכם כסף. בסך הכל אנשים אוהבים להרגיש שהם עשו עסקה טובה אשר משתלמת להם. ביקורות חיוביות עוזרות לכך מאוד.

 

כמובן שזו לא ההשפעה היחידה של ביקורות חיוביות לעסק. בנוסף ביקורות חיוביות (בשילוב של כמות ואיכות) מעלות את הדירוג שלכם במנועי החיפוש, דבר שיגרום באופן ישיר ליותר אנשים להיחשף לאתר ולעסק. למה? כי מנועי החיפוש יודעים מה הוא הערך של ביקורות טובות.

 

קיימות דרכים רבות לגרום ללקוחות לפרגן לכם, אתם יכולים לקרוא על זה, ועל ההשפעות של זה כאן – שיווק בעזרת לקוחות.

 

היו מעורבים בעולם בו אתם מתמקדים

  • השאירו תגובות בבלוגים או אתרים אחרים, המתעסקים בנישה שלכם. צאו מנקודות ההנחה שכל מי שגולש באתר שדומה לכם בעולם התוכן, הוא לקוח פוטנציאלי.
  • הוספת קישור לאתר שלכם, בתור תגובה באתר אחר שמתקשר אליכם גורמת לגוגל לקלוט את זה, וזה עשוי לקדם את האתר שלכם אם אכן יש קשר בין תחומי האתרים.
  • בנוסף, אם לתגובה שלכם יהיה ערך מוסף, לקוחות פוטנציאלים יראו את זה, וסביר להניח שייכנסו גם לאתר שלכם כדי להתרשם.
  • לפרגן למתחרים שלך תמיד יוציא אותך טוב. זה דבר שאנשים אוהבים לראות, ואפשר ללמוד על כך הרבה לדוגמה, מרשת בורגר קינג, שהחליטה על "יום ללא וופר" באותו יום בו מקדונלד'ס, המתחרה הגדולה, החליטה שתתרום את כל ההכנסות היומיות שלה מה"ביג מק" לטובת המאבק למלחמה בסרטן. המהלך היה הצלחה אדירה ועשה באזז גדול ברשת.
 

תהיו טובים יותר מהמתחרים שלכם

לרוב עסקים נפתחים על מנת לספק שירות טוב יותר משירות מסוים שכבר קיים. בפרסום צריך לנקוט באותה גישה.

 

ברוב המקרים, שני המפרסמים המובילים בקטגוריה מסוימת יקבלו 90%  מתשומת הלב של קהל היעד. לכן חשוב מאוד להתברג למעלה. החוכמה היא למצוא את הנקודות החזקות שלכם ולהתמקד בהן, במקום להתפזר ולהיות  בהרבה מקומות. מקדו את מירב המאמצים היכן שאתם חושבים שהסיכוי הוא הטוב ביותר להצלחה, אך זכרו לא לנטוש את שאר הנתיבים.

 

צרו תוכן

באותה נשימה ובהמשך ישיר של הפסקה הקודמת, חשוב לזכור שמיקוד מאמצים לא אומר לשים את כל הביצים בסל אחד. חשוב לוודא שיש כמה שיותר מקומות בהם אנשים יכולים להיחשף לעסק שלכם. בימים שלנו, יותר מהכל אנשים צורכים תוכן. הסתכלו על העמודים המובילים בתחומכם ונסו להבין מה הם עושים נכון.

 

אנשים צמאים לתוכן איכותי, כל שעליכם לעשות הוא לספק להם אותו והם כבר יעשו את שאר העבודה עבורכם – שיתופים, תגובות, לייקים וביקורות יגדילו את החשיפה שלכם באופן משמעותי וזו דרך מצוינת למנף ולקדם את העסק.

 

בנוסף, חשוב שתהיו אקטיביים בנושא הפרסום. קדמו את עצמכם, שתפו את העמודים שפתחתם עם רשימת התפוצה שלכם בטלפון ובמייל, בקשו מחברים שישתפו גם הם. לפחות בתור התחלה אפשר גם לקדם את התוכן כממומן בפלטפורמות הרלוונטיות.

 

לסיכום

אנחנו מקווים שנהניתם ולקחתם משהו מהמאמר הזה. אפשרי לעשות את כל מה שהוצע פה בחינם, או בעלויות לא משמעותיות, ואלו באמת דברים שיכולים לעזור לכם להתחיל לגלגל את הכדור, ואחרי שהוא בתנועה כבר קל יותר לשמור עליו כך.

 

בסופו של דבר אין אסטרטגיה אחת שהיא הנכונה. ההצלחה בנויה מניסוי וטעיה, כך יספרו לכם גם האנשים העשירים והמצליחים ביותר בעולם. תתמידו ותתאמצו, תאמינו בעצמכם, תפעלו במספר חזיתות במקביל, ההצלחה כבר תגיע.