לקוח שנותן ביקורת טובה לעסק מסוגל לעזור למותג להרוויח עוד טיפת אמון. אלפי לקוחות שנותנים ביקורת טובה, זה כבר סיפור אחר… הם מסוגלים לשנות לגמרי את תדמית המותג ולגרום לו לזנק קדימה. במאמר הבא נסקור מספר דרכים שיעזרו לכם להגדיל את כמות הביקורות לעסק שלכם

לבקש ביקורת


איסוף ביקורות הוא התחום שלנו. זה טוב ויפה להסתמך על מוצרים טובים ואינטואיציה על מנת להרוויח ביקורות מלקוחות, אבל אם רוצים באמת להצליח במשימה, צריך לעבוד באופן מסודר, עם אסטרטגיה נכונה. המשימה הזאת – לקבל את תשומת הלב של האנשים נהיית קשה יותר ויותר.


הרי כמה דואר זבל אתם מקבלים ביום יום? הפסקתם לספור? אתם בכלל שמים לב בכל פעם כשאתם מוחקים הודעה חדשה? וזה אם היא הצליחה לעבור את המסננים של הספאם. כך זה אצל כולנו, אנחנו מקבלים אלפי הצעות והזמנות חדשות כל חודש, וכתוצאה מכך כל הודעה כזאת מאבדת מערכה. לכן בשביל להצליח במשימה, צריך להתעלות מעל לכל הרעש הזה, צריך יותר ממוצר טוב, קצת מזל ולוגו חמוד, יותר מעובדים נחמדים. צריך לעבוד עם אסטרטגיה מסודרת ומטרות מוגדרות.


בשביל זה אנחנו כאן עם 6 עצות זהב.

ודאו שקל לתת לכם ביקורת

הדבר האחרון שאתם רוצים הוא, שלקוח שכבר השתכנע להשאיר לכם ביקורת, ייכנס לאתר – יסתבך עם הממשק ויתייאש מכך. כמה שיהיה פשוט יותר להשאיר ביקורות, כך תקבלו יותר ביקורות. חשוב להבין שאנשים לא הולכים לעשות מאמצים מרובים ושמיניות באוויר על מנת להשאיר לכם ביקורת. לכן ודאו כבר עכשיו שהתהליך פשוט וידידותי למשתמש.


הציגו ביקורות באתר שלכם

הציגו ביקורות באתר שלכם באופן בולט, זה משרת מספר מטרות:

  • אנשים יראו שקיימות הרבה ביקורות, ובאופן אוטומטי, אם ירצו או לא, האופציה להשאיר ביקורת תיכנס להם לראש.
  • תוכן מקורי גלוי הוא תוכן מעולה לאלגוריתמים של מנועי החיפוש וזה יגדיל את מספר המבקרים באתר – מה שיגדיל את מספר הרכישות וכמובן גם את מספר הביקורות.
  • אנשים יוכלו לסמן ביקורות כעוזרות יותר או פחות, לשאול שאלות ולקבל תשובות, זה יגדיל את כמות השיחות וכמובן ישרת את המטרה.

בכל מקרה, אם אנחנו אוספים ביקורות, אז איזה שימוש יכול להיות טוב יותר מאשר להציג אותן באופן גלוי? אם יש ביקורות מיוחדות, שאתם מרגישים שהן טובות יותר מהשאר, משעשעות או משכנעות במיוחד, הקפידו להדגיש אותן באתר ולשתף אותן ברשתות החברתיות.


שלחו מיילים ללקוחות

לשלוח מייל המבקש מתן ביקורות לאחר הרכישה, נותן 8% הצלחה! שמונה אחוזים! מה שהופך את השיטה הזאת כנראה לשיטה היעילה ביותר שקיימת.


הקפידו לאסוף "דאטה" מהלקוחות שלכם, סדרו ומיינו אותו באופן יעיל. כך תוכלו לעקוב אחרי פעולות הלקוחות. הקפידו לשלוח מייל ללקוח שרכש אצלכם תוך מקסימום שבוע מרגע הרכישה. נצלו לטובתכם את ההרגשה הטובה שיש לאנשים לאחר שעשו קצת קניות, זה משחרר לחצים ומרגיע. דבר מעניין נוסף שהתגלה במחקר שנעשה על ידי "YOTPO" הוא שהביקורות הטובות ביותר מתקבלות בדרך כלל בימי שבת.


נושא המיילים ללקוחות הוא נושא רחב מאוד ועמוק ששווה להתעכב עליו וללמוד אותו באופן יסודי, אך זו לא מטרתנו היום, אולי נכתוב מדריך גם בנושא הזה יום אחד.

בינתיים נסכם את זה כך – הקפידו בעיקר על תזמון שליחת המיילים ועל ניסוחם.


הציעו תמריצים ללקוחות מפרגנים

קופונים, הנחות, מבצעים וכל תגמול אחר שעולה בדעתכם עשוי לעשות את העבודה. זוהי דרך מוכחת ויעילה שעובדת ומשכנעת לקוחות להשאיר לכם ביקורות באתר, ומעבר לכך מעודדת לקוחות לחזור ולקנות אצלכם שוב.


תוכנית "נאמנות" היא דרך נוספת מצוינת בשביל לעקוב אחרי פעילות הלקוחות וכדי לשמור איתם על קשר, ולדעת מתי הם זכאים לתגמול מצידכם. אם כבר קיימת תוכנית כזאת אצלכם בעסק, ובמקרה לא שילבתם בה הוספת ניקוד על ביקורות עשו זאת עכשיו. יצירת תחרות בין לקוחות היא דרך נהדרת נוספת ששווה לכם לשקול ולחשוב עליה לעומק.


השאירו קריאה לפעולה היכן שתוכלו

לדוגמה, אם אתם נותנים חשבוניות מודפסות ללקוחות, אתם יכולים להדפיס עליהן "QR CODE" אשר ישלח את הלקוח הישר לדף המציע לו להשאיר ביקורת. בדיוק כמו שציינו בתחילת המאמר, הנגשת הפעולה היא חשובה ביותר. ברגע שהלקוח כבר עשה את הפעולה הראשונה וסרק את הקוד, הסיכוי שהוא ישלים את המלאכה הוא גבוה יותר.


נסו לחקור וללמוד טכניקות שיגדילו את הסיכויים של הלקוחות לפתוח את הקוד המצורף, והרגישו חופשי לנסות טכניקות שונות כמובן, חשוב להיות יצירתיים.


פשוט בקשו

לבקש מהלקוחות שלכם להשאיר לכם ביקורת זו פעולה לא מסובכת כלל, אך משום מה יותר מדי עסקים לא עושים אותה. לקוחות ישאירו ביקורות בסבירות גבוהה הרבה יותר אם תבקשו מהם. השתדלו להזכיר להם שזה יעזור לכם ויקדם אתכם מאוד, ואילו ולהם זה רק עניין של דקות ספורות.


כמה מילים אחרונות…

במאמר זה סקרנו מספר דרכים יעילות, מוכחות ובדוקות שיעזרו לכם להגדיל את כמות הביקורות באתר שלכם, את היתרונות של זה אינני מתכוון לפרט במאמר זה, אך תוכלו למצוא מידע גם על הנושא הזה באתר. אנו מזמינים אתכם לתת הצעות משלכם לדרכים שלא צוינו במאמר זה, ובנוסף אתם מוזמנים להציע נושאים לכתבות הבאות. מקווים שלמדתם ונהניתם.