עולה הרבה יותר כסף להשיג לקוח חדש, מאשר לשמר את הלקוחות שכבר איתך, ולכן, חשוב לטפח את הקשר איתם
אתם צריכים לשמח את הלקוחות שלכם. עליכם להפוך אותם ללקוחות חוזרים, ושיחזרו עם חברים. קחו בחשבון שלקוחות אומללים בדרך כלל משתפים אחרים. בגדול, אתם צריכים לגרום ללקוחות שלכם להתאהב בעסק שלכם.
אבל… איך אפשר לשמח את הלקוח?
קבלו 6 טיפים שווים
1 – לִמדו את הלקוח
כדי לגרום ללקוח שלך להתאהב בעסק שלכם, עליכם לדעת מה הוא רוצה. לכן, בצעו ניתוח שוק, במהלכו תבדקו איזה לקוחות מעניינים אתכם. ברגע שתדעו איזה לקוחות אתם רוצים, תוכלו לתת להם את מה שהם צריכים.
2 – סבלנות
לקוחות לא תמיד יאהבו את איך שאתם עושים דברים, תהיה להם ביקורת על המוצר או השירות שלכם. כשהם מביעים את הביקורת שלהם היו סבלניים. קל לנפנף את הביקורת, אבל קחו זמן והקשיבו לכל מה שיש להם להגיד. רק אחרי שהלקוח מסיים, תגיבו, ותנו את חוות דעתכם המקצועית.
3 – הפכו את זה לאישי
אפשר להתחבר ללקוחות אם הופכים את זה לאישי. דברו איתם כאילו הם חברים שלכם. גם אם אין לכם חיבור איתם, אתם עדיין יכולים להוסיף נופך אישי. אם אתם רוצים להתיידד עם הלקוחות, אל תהיו רובוטים. מצאו דרכים להבליט את האישיות שלכם כשאתם מדברים.
4 – הציעו הטבות
אנשים מתים על מבצעים, סיילים ודילים. כשהם מקבלים יותר עבור הכסף שלהם, יותר סביר שהם יחזרו אליכם. אתם יכולים להציע הטבות לחגים, ניסיון ל-30 יום, 1+1, או כל מה שעולה לכם לראש. אולי בטווח הקרוב הרווחים שלכם קצת ירדו, אבל לטווח הרחוק תרוויחו לקוח חוזר שיגדיל את הרווחים.
5 – מועדון לקוחות
אתם יכולים להוסיף מועדון לקוחות ללקוחות שלכם, עם הטבות והנחות מיוחדות לחברי המועדון. החברות במועדון תדרבן את הלקוח לחזור אליכם, והם ירגישו טוב. זאת דרך קלה לגרום ללקוח להרגיש שחושבים עליו.
6 – שמרו על קשר
תקשרו עם הלקוחות שלכם. כשיש לעסק שלכם חדשות, עדכונים או אירועים, שתפו את הלקוחות, הלהיבו אותם. זה נכון גם לדברים הפחות טובים. היו כנים בקשר למה שקורה בעסק. זה יעורר בהם אמפתיה, אולי אפילו הזדהות.
התחרות בין העסקים השונים היא עצומה, על מנת לגרום לעסק שלכם לבלוט על פני האחרים, עליכם להיות יותר טובים. הדרך לליבם של לקוחות נחקרה רבות והופקו מסקנות, עכשיו יש בידכם את הכלים על מנת להפיק מהמסקנות האלה ערך מוסף. ערך שיהיה ייחודי לעסק שלכם ויבדיל אתכם מהמתחרים.
בהצלחה!