הכנו לכם מדריך קצר עם השלבים החשובים ליצירת מנגנון לאיסוף המלצות

איסוף המלצות

 

שיווק "מפה לאוזן" כבר מזמן הפך להיות אטרקטיבי בהרבה מהדרכים הפרימיטיביות. מדובר במערך שיווק המגובה ברשת הדיגיטלית, באמצעות פורומים, קבוצות בפייסבוק ואתרים נוספים. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי המלצות כאלה, מבוסס גם על מחקרים, הוא שהלקוח יעדיף מוצר בעל המלצה מאשר מוצר ללא המלצה. בטבעו של האדם להעדיף מוצר שיש עליו ודאות כלשהי על פני מוצר חסר המלצות, שקנייתו מביאה איתה חוסר ודאות.

5 שלבים ליצירת מאגר המלצות מלקוחות

שלב 1 – הצבת יעדים ומטרות

יש לפתח ציפייה בנוגע להמלצות שאתם רוצים לאסוף מהלקוחות. ציפייה זו תגרום להצבת רף דרישות מצידכם ותיקבע את הסטנדרטים שלכם ליצירת המלצות. יש לשים לב לנקודות הבאות:

  • יצירת פלטפורמה מתאימה לקבלת המלצות.
  • פיתוח מיומנויות במגע עם לקוחות.
  • פיתוח המנגנון לבקשת ההמלצות.
  • שיפור שירו הלקוחות.
  • הנחיית העובדים למען הגשמת המטרה.
 

שלב 2 – בניית אסטרטגיה לאיתור לקוחות ממליצים

איתור לקוחות ממליצים יכול להתקיים במספר דרכים- ניתן לעקוב אחר שיחות בפורומים ובפייסבוק בהם לקוחות מתייעצים על עולם התוכן של המוצרים שהעסק שלכם מספק. משם ניתן לשאוב את הלקוחות אפשר ממליצים על המותג שלכם וליצור עמם קשר. דרך נוספת לאיתור לקוחות מרוצים, היא לשמור על קשר עם הלקוחות שרכשו את המוצר שלכם ובהתאם למאפייני המוצר, לפנות ללקוחות בפרק זמן מסוים לאחר הקניה ולבקש מהם המלצה. ניתן לעשות זאת גם דרך הפלטפורמה של אתר מפרגן – https://mefargen.co.il.

 

שלב 3 – יצירת מיומנות בבקשת ההמלצה

בהמשך למאמר בנושא- מתי נכון לבקש המלצה מלקוח? ניצור אסטרטגיה ברורה במנגנון לבקשת ההמלצות. נבין מתי הכי נכון לפנות ללקוחות לבקשת המלצה בהתאם למוצר שאנחנו מספקים. נלמד מתי הזמן הנכון ביותר לבקש המלצה ונתאים את הפניה לקהל היעד איתו אנו עובדים.

 

שלב 4 – יצירת פלטפורמה להמלצה

ישנן פלטפורמות רבות היום אשר ניתן לנצל אותם ליצירת מאגר המלצות. חשוב שמאגר זה יהיה נגיש למי שמחפש המלצות על העסק שלנו. בין האופציות המוכרות לאיסוף מאגר- יצירת דף המלצות באתר הבית של העסק, שליחת שגרירים לכתיבה בקבוצות פייסבוק ופורומים, ואתר זה. כמו כן, חשוב להתאים את הפלטפורמה לקהל היעד כך שהמנגנון יהיה לו נוח ויאפשר לו להמליץ בקלות ובכיף.

 

שלב 5 – תנו תמריץ שיעודד את הלקוחות המרוצים שלכם להמליץ עליכם!

הדרכים בהן ניתן לפרגן ולעודד לקוחות להמליץ הן: יצירת מנגנון של הטבות ומבצעים ייחודים לקהילת הלקוחות הממליצים של העסק שלכם. בנוסף, תוך כדי תנועה יש להבין מה עובד ומה פחות עובד, ניתן להתייעץ עם קהילת הלקוחות איזה תמריץ יעודד אותם להמליץ- אם זו הטבה לקניה הבאה או מוצר מתנה למשל. הכל תלוי באופי העסק ובאופי קהל היעד שלו.

לסיכום

יצירת מערכת מובנית של איסוף המלצות שבאמצעותה ניתן להפיק מאגר המלצות – יעזור לעסק שלכם וללקוחות המרוצים שלכם להגיע ללקוחות נוספים, שיגיעו בדרכים שאינן פרסומת או מודעה ויהיו קהל בעל ביטחון גבוהה יותר לקניית המוצרים אותם העסק שלכם מספק.

קראו עוד על יצירת קהילת לקוחות במאמרים הבאים: